Coaching

Coaching

Cel studiów


Coaching jest procesem dzięki któremu ludzie , zespoły i organizacje są w stanie osiągnąć maksymalne rezultaty poprzez świadomy rozwój swojego potencjału. W biznesie oznacza to dynamiczny rozwój zasobów ludzkich i wzrost efektywności. W sporcie - osiągnięcie pożądanych wyników i zwycięstwo. W życiu codziennym – przejęcie kontroli nad swoimi nawykami i możliwość realizacji wymarzonych celów. Dlatego też profesjonalny coach staje się jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów we współczesnym, zorientowanym na sukces świecie. Główny cel studiów to przygotowanie absolwentów do prowadzenia profesjonalnego, skutecznego coachingu w biznesie, sporcie i w innych kontekstach takich jak rozwój kariery czy osiąganie celów prozdrowotnych poprzez wykształcenie kompetencji niezbędnych w efektywnym uczeniu i rozwijaniu innych.

Adresaci


  • Menedżerowie zarówno średniego jak i wyższego szczebla
  • Menedżerowie sprzedaży, których jednym z zadań jest rozwijanie swoich pracowników
  • Menedżerowie prowadzący coaching w terenie oraz Ci, którzy chcą nauczyć się jak rozwijać swoich pracowników i poprawiać ich wyniki.
  • Przedsiębiorcy i właściciele małych firm
  • Wszyscy, którzy lubią pracować z ludźmi i chcieliby w przyszłości wykonywać zawód coacha
  • Trenerzy i konsultanci przygotowujący i prowadzący szkolenia
  • Trenerzy sportowi, selekcjonerzy i osoby specjalizujące się w coachingu sportowym
  • Osoby, które zawodowo zajmują się pomaganiem innym i chcieliby rozszerzyć zakres swoich działań

Korzyści dla słuchaczy


Praktyczne opanowanie unikalnych kompetencji takich jak przygotowanie i prowadzenie coachingu w różnych kontekstach. Dla menedżerów - umiejętność motywowania i rozwijania swoich zespołów, dla osób zajmujących się sportem – możliwość wyzwalania potencjału zespołów i zawodników i prowadzenia ich do zwycięstwa. Dla osób pracujących w sytuacjach pomocowych takich jak poradnictwo psychologiczne i terapia – rozwój warsztatu poprzez wykorzystanie nowych modeli narzędzi. Dla tych, którzy jeszcze poszukują swojego miejsca we współczesnym świecie jest to możliwość zdobycia wolnego dobrze opłacanego zawodu.

Kadra


Wszystkie zajęcia prowadzone są przez ekspertów- praktyków z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie coacha.

Ramowy program​



Cechy wyróżniające programu:
Przygotowanie absolwentów do prowadzenia profesjonalnego coachingu w bardzo różnorodnych kontekstach, zarówno w biznesie jak i w sporcie oraz tzw. live coachingu. W trakcie studiów uczestnicy będą mogli rozwijać umiejętności w wybranym przez siebie obszarze poprzez superwizję oraz tematy pracy własnej. 
Wszystkie zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej w małych grupach.

  • Działanie i specyfika procesu coachingowego
  • Poziomy komunikacji
  • Budowanie relacji w modelu NLP – raport, dopasowanie i prowadzenie
  • Język w komunikacji - powierzchowna i głęboka struktura języka, modele językowe
  • Specyfika relacji coachingowej z klientem
  • Analiza transakcyjna w pracy trenera i coacha
  • Typy komunikacyjne – rozpoznawanie i dopasowanie
  • Cele i zadania nowoczesnego coachingu
  • Coaching w organizacji – organizacje i zespoły uczące się
  • Etyka pracy coacha
  • Struktura procesu coachingowego i sesji coachingowych
  • Budowanie relacji coachingowej i kontrakt rozwojowy
  • Definiowanie pola interwencji na poziomach logicznych
  • Coachig behawioralny – zmiana zachowań; metodologia i narzędzia
  • Analiza kontrastowa i przenoszenie zasobów
  • Coaching umiejętności i kompetencji – zmiana wewnętrznych strategii myślenia, generatory zmiany, wspieranie motywacji rozwojowej, „wewnętrzna gra”
  • Model GROW Johna Whitmore’a jako osiowa strategia sesji i procesu
  • Specyfika coachingu w różnych kontekstach - executive coaching, staff coaching, live coaching itp.
  • Coaching rozwoju kariery
  • Coaching w przywództwie
  • Projektowanie i wdrażanie systemów coachingu w organizacjach
  • Scenariusze sesji coachingowych
  • Coaching prowokatywny
  • Zadania i planowanie pracy własnej klienta
  • Praca na poziomie postaw, przekonań i wartości w coachingu
  • Efektywne wykorzystanie metafor w coachingu
  • Rekonstrukcja starych wzorców i praca na poziomie osobowości
  • Zaawansowane narzędzia językowe w pracy coacha
  • „Clean Coaching”, „Clean Language” Davida Grove i Model Retoryki
  • Wykorzystanie mediów w coachingu: mailing, telefon, skype – kiedy i jak korzystać w procesie
  • Zaawansowane narzędzia wizualizacji w coachingu sportowym i live coachingu
  • Trening mentalny sporcie i biznesie
  • Praca na linii czasu i techniki neuroprogramowania
  • Coaching z grupą
  • Moderowanie procesów kreatywności w grupie
  • Promocja i marketing usług coachingowych

Forma zaliczenia


praca dyplomowa

Ilość godzin


188

Czas trwania studiów


2 semestry

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Stosowanych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
ul. 11 Listopada 24
19-300 Ełk
tel. (87)621-76-11
e-mail: wgt@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Park Naukowo - Technologiczny w Ełku
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki