Logistyka, jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa
Program:
1. Rola logistyki w ujęciu mikro i makro:
Zasady organizacji działu logistyki.
Konflikty logistyczne w przedsiębiorstwie.
Zarządzanie łańcuchem dostaw. Konflikty logistyczne w łańcuchach dostaw.
Koszty konfliktów.
Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa.
Obsługa klienta:
Charakterystyka klienta wewnętrznego.
Charakterystyka klienta zewnętrznego.
Koszty obsługi klienta.
Ocena opłacalności klientów. Próg obsługi klienta – przychody i koszty po osiągnięciu
progu.
Elementy obsługi klienta.
Etapy obsługi klienta.
Standardy obsługi klienta.
Poziom obsługi klienta.
2. Zaopatrzenie:
Fazy procesu zaopatrzenia. Funkcje zaopatrzenia.
Metody oceny dostawców.
Kwalifikacja dostawców.
Metoda ABC w procesie klasyfikacji dostawców.
Faza składania zamówień. Dokumenty.
Ekonomiczna wielkość zamówienia.
Zapas spekulacyjny.
Sytuacje kryzysowe w obszarze zaopatrzenia.
Opakowanie, jednostki logistyczne, znakowanie.
Identyfikacja i obniżka kosztów w obszarze zaopatrzenia.
Wskaźniki efektywności sfery zaopatrzenia.
3. Transport:
Charakterystyka transportu oraz technologii transportowych.
Transport własny a obcy. Kryteria doboru środka transportu.
Zapasy a sfera transportu.
Kryteria wyboru i oceny przewoźnika.
Koszty transportu.
Konsolidacja w transporcie. Transport całopojazdowy. Transport intermodalny.
Wskaźniki efektywności sfery transportu.
4. Zapasy i magazynowanie:
Charakterystyka zapasów.
Rola zapasów w przedsiębiorstwie i łańcuchu dostaw.
Klasyfikacja zapasów – układ funkcjonalny.
Klasyfikacja zapasów metodą ABC/XYZ.
Metody ułożenia zapasów w magazynie.
Metody kontroli zapasów:
- metoda stałej wielkości zamówień;
- metoda stałego okresu zamawiania.
Mierniki i wskaźniki służące do badania efektywności gospodarki magazynowej.
Cele:
Celem kursu jest poznanie najnowszych trendów i rozwiązań związanych z logistyką przedsiębiorstw, wyrobienie wśród słuchaczy umiejętności właściwej, wieloaspektowej oceny kosztochłonności poszczególnych procesów logistycznych oraz ich wpływu na koszty globalne przedsiębiorstwa, nabycie zdolności diagnozowania istniejących rozwiązań w logistyce firmy i łańcucha dostaw, wyrobienie zdolności określenie miejsca i roli przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw, wyrobienie umiejętności zestawiania kosztów i przychodów generowanych przez sferę logistyki.
Świadectwo kwalifikacyjne:
Szkolenie kończy się wydaniem certyfikatu wystawianego przez Centrum Szkoleń i Certyfikacji przy Wyższej Szkole Gospodarki.
Formalności i zgłoszenie:
- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy,
- podpisanie umowy o szkolenie.
Termin i miejsce:
- liczba godzin: 8,
- tryb: weekendowy/wieczorowy,
- miejsce: Kolegium Nauk Stosowanych WSG w Ełku.
Koszt: 550 zł