Trener coach - innowacje w edukacji dorosłych

Trener coach - innowacje w edukacji dorosłych

Cel studiów
Kompleksowe przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu trenera i coacha, zarówno w ramach własnej działalności gospodarczej, jak pracy na rzecz różnego rodzaju firm i instytucji (trener wewnętrzny).

Adresaci
Studia są skierowane do osób, które zajmują się w praktyce zawodowej szkoleniami/coachingiem i chcieliby zdobyć formalne kompetencje, niezbędne w uzyskaniu rekomendacji PTP oraz zdobycia przewagi na rynku usług szkoleniowych.
W szczególności kierujemy ofertę do menedżerów średniego i wyższego szczebla, nauczycieli oraz wszystkich, którzy zajmują się zawodowo prowadzeniem ludzi do wyznaczonego celu. Zapraszamy wszystkie osoby posiadające predyspozycje do pracy w charakterze trenera i coacha, które planują wykonywanie tego zawodu w przyszłości. Warunkiem niezbędnym jest posiadanie wykształcenia wyższego.

Korzyści dla słuchacza: 

  • Zdobycie formalnych kompetencji do wykonywania dwóch zawodów jednocześnie – trenera i coacha, w cenie jednych studiów.
  • Niepowtarzalny rozwój osobisty podczas treningu interpersonalnego wliczonego w cenę studiów – uczestnik nie ponosi żadnych dodatkowych opłat.
  • Odbycie superwizji trenerskiej wliczone w cenę studiów.
  • Uzyskanie Certyfikatu poświadczającego zdobycie kompetencji na poziomie odpowiadającym, zgodnym z Europejskimi Ramami Kwalifikacji.
  • Korzystanie z treści programowych, niezbędnych podczas ubiegania się o rekomendację PTP.
  • Poznanie innowacyjnego i autorskiego warsztatu pracy trenera i coacha w zakresie szkoleń biznesowych oraz społecznych.
  • Rozwój kreatywności poprzez udział w tworzeniu ćwiczeń i gier szkoleniowo - coachingowych.

Ramowy program
TRENING UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH W FORMULE GRUPY OTWARCIA

  • Przedstawienie celów szkolenia i jego programu. Autoprezentacja uczestników. Wyznaczenie oczekiwań względem szkolenia. Ustalenie zasad pracy w grupie. Poznanie swojego funkcjonowania w relacjach z innymi ludźmi i z grupą, rozpoznanie wpływu jaki wywiera się na innych i grupę oraz wpływów jakim się ulega. 

TOŻSAMOŚĆ TRENERA/COACHA

  • Przegląd podejść teoretycznych dotyczących pracy trenera i coacha.
  • Różnice i podobieństwa w pełnieniu ról zawodowych. Mapa kompetencji trenera. Odkrywanie własnego potencjału/mocne i słabe strony.
  • Etyka zawodowa trenera i coacha.

ROZWÓJ KLUCZOWYCH KOMPETENCJI TRENERA/COACHA

  • Komunikacja interpersonalna
  • Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
  • Trening kreatywności
  • Trening asertywności i stawiania granic 
  • Emisja głosu

WARSZTAT PRACY TRENERA/COACHA

  • Konwencjonalne i niekonwencjonalne metody prowadzenia szkoleń
  • Zarządzanie procesem grupowym
  • Trudne sytuacje w pracy trenera
  • Trener jako facylitator, mediator i negocjator
  • „Narzędziownia” pracy coacha – modele i metody coachingowe
  • Coach jako towarzysz zmiany – granice w relacji

PROJEKTOWANIE SZKOLEŃ I SESJI COACHINGOWYCH

  • Projektowanie programów szkoleniowych i scenariuszy zajęć
  • Projektowanie sesji coachingowej

SESJA SUPERWIZYJNA

  • Etiudy szkoleniowe i coachingowe prowadzone przez uczestników pod superwizją

Forma zaliczenia

  • Opracowanie 8 godzinnego scenariusza szkolenia
  • Przeprowadzenie 45 minutowego szkolenia, stanowiącego dowolnie wybrany fragment opracowanego scenariusza, pod superwizją
  • Przeprowadzenie 30 minutowej sesji coachingowej pod superwizją

Ilość godzin

  • 237
  • 2 semestry

 

Aktualności

KONTAKT

Wydział Gospodarki Turystycznej w Ełku
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
ul. 11 Listopada 24
19-300 Ełk
tel. (87)621-76-11
e-mail: wgt@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
© 2019 Wyższa Szkoła Gospodarki