Trening Umiejętności Społecznych

Trening Umiejętności Społecznych

Kurs przygotowuje do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli ,
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym,
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej1) z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz. U. z dnia 6 czerwca 2019 r.).

Program

  1. Podstawowe założenia Treningu Umiejętności Społecznych
  • założenia teoretyczne - model treningu umiejętności społecznych „skillstreaming-u” według Arnolda Goldsteina, terapia poznawczo – behawioralna,
  • zasady organizacji i cele terapeutyczne zajęć grupowych i indywidualnych rozwijających umiejętności społeczne,
  • czas trwania zajęć,
  • struktura zajęć,
  • dobór grupy terapeutycznej – zasady rekrutacji

2. Procedury wykorzystywane w Treningu Umiejętności Społecznych

  • Modelowanie
  • Odgrywanie ról
  • Informacje zwrotne
  • Transfer (generalizacja) czyli przeniesionych umiejętności na życie

3. Organizacja Treningu Umiejętności Społecznych

  • Specyfika pracy z grupą – proces grupowy, rola terapeuty w trakcie trwania treningu, profilaktyka i strategie postępowania w przypadku trudnych zachowań uczestników,
  • kompetencje ćwiczone podczas zajęć – komunikacyjne, emocjonalne, społeczne, alternatywne umiejętności wobec agresji,
  • metody i techniki do pracy z osobą/grupą,
  • systemy motywacyjne – zasady doboru
  • zasady reagowania sytuacji występowania zachowań trudnych,
  • współpraca z rodzicami.

4. Propozycja struktury programu Treningu Umiejętności Społecznych na zajęcia indywidualne i grupowe

Cele kursu:

Cel główny:

Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych jako jednej z form zajęć dla dzieci i młodzieży z dysfunkcjami w sferze społecznej

Cele szczegółowe:

Uczestnicy

  • poznają model kształtowania umiejętności społecznych według Arnolda Goldsteina,
  • poznają istotę terapii poznawczo – behawioralnej,
  • poznają założenia metodologiczne prowadzenia zajęć TUS,
  • poznają zasady planowania i organizowania indywidualnych i grupowych zajęć TUS,
  • poznają metody i procedury wykorzystywane w TUS,
  • poznają sposoby radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci i młodzieży w trakcie zajęć TUS,
  • poznają propozycję struktury programu TUS na zajęcia indywidualne i grupowe
  • poznają dostępne na rynku pomoce do prowadzenia zajęć grupowych i indywidualnych z dziećmi i młodzieżą w ramach TUS

Adresaci:

Nauczyciele pracujący z uczniami przejawiającymi trudności w funkcjonowaniu emocjonalno – społecznym.

Formalności i zgłoszenia:

- zgłoszenia można dokonać w biurze Centrum Szkoleń i Certyfikacji lub wypełniając formularz zgłoszeniowy
- podpisanie umowy o szkolenie

Świadectwo kwalifikacji:

Po ukończeniu kursu uczestnik otrzymuje certyfikat o zrealizowaniu danej formy szkolenia wraz z ilością godzin, wystawione przez Wyższą Szkołę Gospodarki w Bydgoszczy.

Egzamin/zaliczenie:

 Aktywny udziału w zajęciach + egzamin

Prowadzący: doświadczeni specjaliści - certyfikowani trenerzy TUS, terapeuci z wieloletnią praktyką

Tryb i miejsce:

Tryb:  wieczorowy/ weekendowy

Miejsce:  Kolegium Nauk Stosowanych WSG w Ełku

Ilość godzin: 20 h

Koszt: 350 zł

 

Aktualności

KONTAKT

Kolegium Nauk Stosowanych
Wyższej Szkoły Gospodarki w Bydgoszczy
ul. 11 Listopada 24
19-300 Ełk
tel. (87)621-76-11
e-mail: wgt@byd.pl

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

  • Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
  • LOGON SA
  • Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding
  • BZWBK
  • Mobica
  • PIT
  • Sunrise System
  • Pracuj.pl
  • Rewital
  • Park Naukowo - Technologiczny w Ełku
© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki